Contact Us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right. 

         

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

NEWS

IASPM 2022 Article Prize Winner

IASPM CA

Article Prize Winner: “Voicing the Clone: Laurie Anderson and Technologies of Reproduction” by Maria Murphy

French follows…

Maria Murphy expertly probes the materiality of the voice as it mediates questions of corporeality and technofuturity. The article close-reads a performance by Laurie Anderson––whose immense contributions to popular music, gender and technology remain under-explored––and considers the performance’s relation to rapidly evolving possibilities in reproductive technologies. Murphy’s sound studies approach is refreshing, sidestepping traditional feminist analytical approaches to drag. Murphy maps out how sound studies might borrow from new directions in queer and trans studies to problematize the limits of the body. The article is incredibly timely of great importance given the uncertain future which lay ahead for reproductive rights and trans existence, tying the two together while meditating on bodily autonomy and capital.

Maria Murphy is the Associate Director at Penn's Center for Research in Feminist, Queer, and Transgender Studies. Her work examines the relationship between music technologies and body politics through multimedia performance art, American experimentalism, and aesthetic activism in the 20th and 21st centuries. She is currently working on her monograph Bio-Pop: Laurie Anderson, Technobodies, and Aesthetic Activism, which interrogates the performative, sonic, and technological interventions of Laurie Anderson’s multimedia performance art and demonstrates how her aesthetic activism critically re-interprets the modes by which media, technologies, and bodies are understood and classified within governmental institutions, public health organizations, and the popular sensorium in the United States. Maria is also interested in developing creative spaces for hands-on research. She is the co-founder, alongside Roksana Filipowska, of Listening (to) Cyborgs: A Media Archaeology Workshop on Sound Technologies and she hosts the FQT Center podcast Gender Jawn. Her work can be found at www.mariaelainemurphy.com.

Gagnant.e.s du prix d’article : Maria Murphy, « Voicing the Clone: Laurie Anderson and Technologies of Reproduction ».

Maria Murphy examine habilement la matérialité de la voix alors qu’elle arbitre des questions de corporalité et de techno-futurisme. Son article offre une analyse attentive d’une performance par Laurie Anderson – dont les contributions immenses à la musique populaire, au sexe et à la technologie demeurent un sujet sous-étudié – et considère la relation entre cette performance et les possibilités en reproduction technologique en évolution rapide. L’approche en sound studies qu’emploie Murphy est rafraîchissante, et contourne les approches analytiques féministes typiquement utilisés dans les études du drag. Murphy trace la manière dont les sound studies peuvent emprunter à de nouvelles directions en étude queer et trans afin de problématiser les limites du corps. Cet article est particulièrement opportun et d’une très grande importance considérant le futur incertain qui attend les droits de santé reproductive et l’existence trans, rattachant les deux tout en méditant sur l’autonomie corporelle et le capital.

Maria Murphy est la directrice adjointe à Penn’s Center for Research in Feminist, Queer, and Transgender Studies (centre de recherche pour les études féministes, queer, et transgenre). Son travail de recherche porte sur les liens entre les technologies musicales et les politiques du corps à travers les performances artistiques multimédia, l’expérimentalisme Américain, ainsi que l’activisme esthétique des 20ième et 21ème siècles. Elle travaille présentement sur son livre Bio-Pop : Laurie Anderson, Technobodies, and Aesthetic Activism, qui examine les interventions performatives, soniques, et technologiques des performances artistique multimédia de Laurie Anderson et démontre de quelle façon son activisme esthétique réinterprète de manière critique les façons par lesquelles les médias, les technologies, et les corps sont conçus et classés au sein d’institutions gouvernementales, d’organisations de santé publiques, ainsi que le sensorium populaire aux États-Unis. Maria est aussi intéressée par le développement d’espaces créatifs visant à la recherche pratique. Elle est la co-fondatrice, avec Roksana Filipowska, de Listening (to) Cyborgs : A Media Archaeology Workshop on Sound Technologies (listeningtocyborgs.com) et est l’animatrice du podcast du centre FQT Gender Jawn. Son travail se retrouve sur www.mariaelainemurphy.com.